A jelen adatkezelési tájékoztató (a továbbiakban: „Tájékoztató”) célja, hogy az Adatkezelő jogszabályi kötelezettségének eleget téve jelen Tájékoztató keretében tömör, átlátható és közérthető formában tájékoztassa Önt, és a weboldal látogatóit (a továbbiakban: „Felhasználó”) az Adatkezelő által üzemeltetett itmap.hu weboldallal (a továbbiakban: „Weboldal”) összefüggésben
kezelt személyes adatokról;
a tervezet adatkezelés céljáról és jogalapjáról;
a személyes adatok forrásáról és címzettjeiről;
az adatok esetleges továbbításáról;
az adatkezelés időtartamáról; valamint
az érintetteket (Felhasználókat) megillető információs önrendelkezési jogok gyakorlásának módjáról és lehetőségeiről. (jelen Tájékoztató X. és XI. fejezete)
A Weboldal megtekintése személyes adatok megadása nélkül is lehetséges bárki számára.
A lekérési szám csökkentésére használjuk. Ha a Google Analytics Google Tag Manageren keresztül kerül beállításra, akkor a neve: _dc_gtm_.
AMP_TOKEN
Kliens azonosító az AMP Client ID szolgáltatásból.
_gac_
Kampány specifikus információt tartalmaz a felhasználóról. Ha a Google Analytics és a Google Ads fiók össze van kötve, akkor a weboldal olvassa ezt a sütit.
Hotjar süti megnevezése
Funkció
_hjid
Akkor használjuk, amikor az adott felhasználó először látogatja meg az oldalt. Létrehoz egy egyedi azonosítót az adott felhasználóhoz és böngészőhöz.
_hjRecordingLastActivity
A felhasználó olyan tervékenységet folytat az oldalon, amelyet a Hotjar tárol.
_hjUserAttributesHash
A felhasználók viselkedésének követésére használjuk.
_hjAbsoluteSessionInProgress
A felhasználók viselkedésének követésére használjuk.
_hjFirstSeen
Igen/nem adatokat tárol azzal kapcsolatosan, hogy az adott felhasználó először látogatja-e meg az oldalt.
_hjViewportId
A felhasználó által használt nézetről tárol adatokat.
_hjRecordingEnabled
A felhasználók viselkedésének követésére használjuk.
A TestIT mindössze 5 éve alakult, a jelenleg 35 fős cég azonban már letette névjegyét a piacon tesztelésiautomatizációs– és robotizációs megoldások kialakításával, valamint informatikai és üzleti tanácsadással, rendszerszervezéssel.
Április elején két évtizedes nagyvállalati tapasztalattal új operációs igazgató csatlakozott a csapathoz: Laczkó Tamás ügyféloldalról ült át szállítói oldalra. Tamás a váltásról, a közeljövő kihívásairól, előremutató szakmai terveikről mesélt nekünk Szentiványi Mátyással, a cég egyik alapítójával, társtulajdonosával együtt.
IThon.info: Utoljára novemberben „találkoztunk”, amikor a vállalat CTO-jával, Kocsis Mihállyal a robotizációban rejlő lehetőségeket, buktatókat és a terület jövőjét térképeztük fel. Akkor azzal zártuk a beszélgetést, hogy mindössze pár év alatt váltatok stabil vállalattá, ami óriási eredménynek számít a piacon. Milyen változások történtek az elmúlt hónapokban a TestIT életében?
Szentiványi Mátyás: A legfontosabb talán azt kiemelni, hogy továbbra is megbízható partnerként tudjuk támogatni ügyfeleinket hatékony tesztelési módszertanok, tesztautomatizálási, robotizációs megoldások kialakításában. Eközben csapatunk új kollégákkal bővült, egy olyan növekedési pályát előre vetítve, amely szervezeti szempontból is alkalmazkodást igényel. Nem hiszünk abban, hogy sikeresek lehetünk, ha a változások után futunk, sokkal inkább valljuk azt, hogy fel kell készülni rájuk, és tervezni kell velük. Mindezen megfontolás áll Tamás csatlakozásának hátterében is. Valahol 50 főnél lehet az a határ, amikor el kell kezdeni egy vállalatnál az operatív folyamatokkal is fókuszáltan foglalkozni. Jómagam az ügyfélkapcsolatokért vagyok felelős, Mihály a technikai, technológiai stratégiáért és megvalósításért, de egyikünk sem ahhoz ért igazán, hogy hogyan lehet folyamatainkat és az egész cég működését eredményesen, a növekedést követve úgy alakítani, hogy szolgáltatásunk színvonala növekedni is tudjon. Azt látjuk az előttünk lévő példákból, hogy ha túl későn lépjük meg mindezt, utólag kell problémákat megoldani, viszont, ha a szükséges idő előtt tudjuk ezt a szerepkört felépíteni, akkor sokkal gördülékenyebben tudunk átmenni középvállalati működésbe. A fentiekből adódik az is, hogy egy új irodába való költözés mellett döntöttünk, amellyel szintén a cég további fejlődését szeretnénk támogatni.
IThon.info: Tamás, húsz éves nagyvállalati karriert hagytál magad mögött: mesélj röviden eddigi szakmai életutadról!
Laczkó Tamás: Az elmúlt két évtizedet a T-csoport színeiben töltöttem, és mint azt egy ilyen hatalmas vállalat megengedi, többféle és igen szerteágazó pozíciókban volt lehetőségem tapasztalatot gyűjteni. Több mint 10 évig voltam projekt oldalon, először projektvezetőként, később az üzleti elemző csapat vezetőjeként dolgoztam, több stratégiai szintű projektben is részt vettem, az utóbbi 5-6 évben pedig a több mint 40 fős, a cég belső alkalmazás működéséért felelős terület irányítása tartozott hozzám. A vállalaton belüli új release-ek tesztelése is feladatunk volt, ennek kapcsán kerültem közel ehhez a területhez is. Két évtized alatt az ember időről időre elgondolkodik azon, hogy milyen irányba szeretne tovább fejlődni, tavaly év végére pedig megszületett az elhatározás, hogy ideje lenne egy új környezetben, új feladatokban kipróbálni magamat.
IThon.info: Hogyan találtatok egymásra, hogyan indult együttműködésetek, illetve mi az, ami leginkább vonzott abban, hogy aktívan részt vállalj egy vállalkozás további felvirágoztatásában?
Laczkó Tamás: Matyiékkal több éves közös munka során ismertük meg egymást, így távozásomat követően, úgy is fogalmazhatnánk, hogy szerencsésen találkozott a kereslet és a kínálat. A TestIT-nél az eggyel nagyobb vállalati működés alapjait fogjuk letenni, ami rendkívül inspiráló számomra. Előző munkakörömben a belső működéssel foglalkoztam, csapatommal üzleti problémákra kellett releváns megoldásokat biztosítanunk, láttam a nagyvállalati kihívásokat, a beszállító partnerek révén pedig képet kaptam arról, hogy a KKV szektorban milyen nehézségekkel küzdenek. Nagyon hiszek a tesztelésben és a minőségbiztosításban, hiszen ezek teszik lehetővé a cég működése szempontjából kritikus alkalmazások olajozott napi működését egy vállalatnál, illetve azt, hogy ne a mindennapos problémák vigyék el a fókuszt. Szolgáltatásainkkal pedig éppen ezt tudjuk megteremteni ügyfeleinknek: koncentrálhassanak a fő tevékenységükre, illetve annak a leghatékonyabb kivitelezésére.
Szentiványi Mátyás: Egy cég operatív vezetése mindig bizalmi pozíciót jelent. Az utóbbi öt éves együttműködésünk során Tamásban maximálisan látható volt szakmai rátermettsége, emellett egyáltalán nem elhanyagolható módon emberileg is egy hullámhosszon vagyunk. Kialakult a személyes jó kapcsolat és bizalom, így nagyon pozitívan tekintünk a közös munkára.
IThon.info: Hogy látjátok, mi az, ami a TestIT-et megkülönbözteti a hasonló vállalatoktól, mi az, amivel stabil jelenlétet tudtok magatoknak biztosítani a piacon?
Laczkó Tamás: Rengeteg szállító van a hazai körökben, azonban fókuszáltan tesztelés és robotizációterületénend-to-end felelősséget kevesen vállalnak. A TestIT-nél ezen értékek azok, amiket – úgy gondoljuk – a meglévő és új az ügyfeleknek is meg tudunk mutatni. Hozzánk hasonló cégből nincs sok, többen szeretik ugyanis összekapcsolni a tesztelési szolgáltatásokat többek között a fejlesztéssel, de itt rögtön egy szakmai ellentmondással találjuk szembe magunkat: nem minőségbiztosíthatja az ember a saját munkáját.
Szentiványi Mátyás: Nagyon fontos, amit Tamás mond, meghatározó egy cégnél a fókuszáltság, hogy legyen meg az a terület, amihez igazán értenek, és ahhoz valóban értsenek is. Célunk, hogy jussunk az ügyfeleknek az eszébe, ha tesztelésről, automatizációról, robotizációról van szó. Vállaljuk azt, hogy nem értünk mindenhez, viszont amihez igen, abban szeretnénk az élen járni, szeretnénk mindig újat mutatni, és hosszú távon innovatívak maradni.
IThon.info: Ha már szóba került az innováció és a folyamatos fejlődés: hogyan alakítjátok a jövőben portfóliótokat, milyen egyedi szolgáltatásokat terveztek nyújtani ügyfeleiteknek?
Szentiványi Mátyás: Víziónk az, hogy az ember azzal foglalkozhasson, amivel a gép nem tud. Ezt a szemléletet szeretnénk közelebb vinni az ügyfeleinkhez. Egyik kiemelt szolgáltatási területünk, amire nagy hangsúlyt fektetünk, a robotizáció. Belülről nagyon nehéz végigvinni egy ilyen folyamatot, hiszen elsősorban nem technikai vagy informatikai kérdés a megvalósítása, hanem sokkal inkább folyamati, sokan éppen azért véreznek el, mert csak a technikai oldalról közelítik meg. Itt utalnék vissza őszi cikkünkre, amelyben többek között pont erről mesélt CTO-nk. Mi end-to-end végig vezetjük ügyfeleinket a robotizáció útján, beleértve az esetleges kultúraváltást is, amit sok esetben maga után vonz egy hasonló változás. Sokszor heti vagy havi folyamatok kerülnek átalakításra a robotizáció segítségével, ez pedig lehetővé teszi ezen ciklikusság lekövetését, egyben elősegíti a jobb skálázhatóságot. Ebbe az irányba szintén fókuszáltan szeretnénk elindulni. Egy nagy multinacionális ügyfelünknél az automatizációs – robotizációs megoldásaink eredményeképp húszsoros hatékonyságot tudtunk kiváltani a manuális munkához képest, a csapat négy éves munkáját figyelembe véve. Projektjeinkben nem egy technológiához ragaszkodunk, folyamatosan figyeljük a piacon megjelenő új megoldásokat, ezáltal is biztosítjuk azt, hogy ügyfeleinknél az adott problémára technológiai szempontból is a legrelevánsabb választ tudjuk adni.
IThon.info: A beszélgetés elején szóba került, hogy új irodába költöztetek. Hogyan kapcsolódik mindez hosszú távú céljaitokhoz?
Szentiványi Mátyás: Fontosnak tartjuk, hogy kollégáink véleményét ne csak kikérjük az ilyen jellegű, fontos kérdésekben, de figyelembe is vegyük. Az új irodába való költözés kapcsán is végeztünk egy belső felmérést, amelynek eredménye az volt, hogy egyértelműen lenne rá igény. Bár kollégáink munkájuk egy részét az ügyfeleknél végzik, a járványhelyzet lecsengése után sem heti öt napban kell náluk jelen lenniük, így az volt a legfontosabb számunkra, hogy legyen egy hely, ahol minden munkatársunk otthon érezheti magát. Az elmúlt egy év nagyon fontos tanulsága, hogy az emberek igénylik a személyes interakciót, az elszigetelődésben felértékelődött mindez, függetlenül attól, hogy a nagyvállalatok is rádöbbentek, hogy nem ördögtől való a home office intézménye. Az új iroda a Széll Kálmán téren található, lényeges szempont volt a könnyű megközelíthetőség. A másik, amire szintén nagyon figyeltünk, hogy legyen egy nagy közösségi tér, ahol akár a teljes csapat össze tud gyűlni.
IThon.info: Hogy álltok az új iroda megtöltésével, milyen bővülést láttok magatok előtt?
Laczkó Tamás: Most úgy látjuk, hogy havonta tudunk majd egy-két kollégával bővülni, április folyamán is két új munkatárs csatlakozik hozzánk. Leginkább tesztelési, automatizálási háttérrel keressük leendő csapattagjainkat, illetve projektjeink egy része rendszerelemzői tudást is megkövetel. A robotizáció terén szeretjük mi tanítani és képezni kollégáinkat a saját módszertanunk alapján.
IThon.info: Ha két-három év múlva ismét beszélünk, milyen eredményekkel lennétek elégedettek egy hasonló időtávot figyelembe véve?
Laczkó Tamás: Bízom benne, hogy nem pár év múlva beszélünk újra, hanem pár hónapon belül, amikor új szolgáltatással kívánunk megjelenni a tesztelési piacon, így korábban is lesz érdekes témánk.
Szentiványi Mátyás: Remélem, hogy az iroda minél előbb megtelik élettel, hogy folyamatosan újabb ügyfelekkel tudunk együttműködni, ezáltal pedig kollégáinknak hosszú távon is változatos és izgalmas feladatokat tudunk biztosítani.
Rajtunk nem múlik, kíváncsian várjuk az információkat a cég további fejlődéséről! Tamásnak pedig ezúton is sok sikert kívánunk új pozíciójában!
Nézd meg a TestIT pozícióit, és légy részese előremutató RPA és automatizációs projekteknek!
Az IThon.info-n több cégről és képzésről is találsz információt! Kövess minket a Facebook, Linkedin és Instagram oldalunkon is, hogy ne maradj le semmiről!
A legtehetségesebb, saját fejlődésükre törekvő, nemzetközi tapasztalatot kereső mérnök-informatikusok számára, akik nemcsak használni, hanem alakítani is szeretnék a...