Réges-régen egy messzi-messzi galaxisban a gamerek furcsa lények voltak, akik a szobájuk magányában, sötétben, a világtól elszigetelten nyomták a Counter Strike-ot egyedül, vagy online. Geek-nek lenni akkoriban nem volt menő, sőt!
Azóta viszont hihetetlenül nagyot fordult a világ, a játékok hódítanak PC-n és konzolon (a telefonos játékokról nem is beszélve), a játékosok élőben streamelik a játékmenetet, ezrek követik őket, sőt, már kifejezetten közvetítésekre szakosodott videócsatorna is van. Mondhatnánk, hogy a gamerek közössége végre kilépett a szobájából, és “kockának” lenni ma már teljesen elfogadott. Sőt, menő.
Annyira menő, hogy megszületett az e-sport fogalma, és egyre többen vannak, akik ebből élnek, ez a hivatásuk, akár bejelentett munkaként is. (Legyünk őszinték, Magyarországon ez még nem annyira elterjedt, de külföldön már hatalmas kultusza van a dolognak. Reméljük, hogy előbb-utóbb hozzánk is eljut a trend.)
Mi lehet jobb, mint e-sportolónak lenni és egész nap csak játszani? A második legjobb dolog egyértelműen maga a játékok fejlesztése, ami szerencsére itthon is teljesen legitim munkának számít. Ha ebbe vágsz bele, nem kell attól félned, hogy a családi vacsorán állandóan azt kérdezgetik, „mikor fogsz már végre rendes munkát keresni?”
Megéri játékfejlesztőnek lenni Magyarországon?
Természetesen igen, ha azt nézzük, hogy a hobbid lehet a munkád, és mint a közmondás is tartja, innentől fogva egy percet sem kell dolgoznod. Az e-sporttal ellentétben itt ráadásul fix fizetést is kapsz, rendszeresen, minden hónap elején, és nem a követőid számától függ a bevételed. A szép dekoltázsú gamer-lányoktól amúgy is nehéz elhódítani a nézőket…
Azt azonban érdemes végiggondolnod, hogy egészen pontosan mivel is jár ez a munkakör: tinédzserkori álmaiddal ellentétben nem fogsz egész nap játszani, és talán nem is lesz mindig akkora buli. Biztos, hogy mint minden munkának, ennek is lesznek kevésbé szórakoztató, sőt, akár unalmasabb részei is. A játékokat nem feltétlenül a saját elképzeléseid alapján kell fejlesztened, hanem valószínűleg a megrendelő elképzeléseit kell követned – még akkor is, ha szerinted a te ötleted sokkal jobb.
Olyan is előfordulhat, hogy a játékok mellett más fejlesztési projektekben is részt kell venned, hiszen vannak olyan cégek, akik több vasat tartanak a tűzben – például a vállalati megrendelések termelik ki a bevétel nagyját, és a játékfejlesztés pedig a jutalom, ami esetleg kevesebbet hoz a konyhára, cserébe sokkal szórakoztatóbb vele dolgozni.
De ezek igazából csak apró kellemetlenségek, amik eltörpülnek a tény mellett, hogy azért adnak neked pénzt, hogy a munkaidőd egy részében – vagy akár a teljes munkaidődben – játékokat fejlessz, amivel később milliók fognak játszani!
Szóval mi egyértelműen arra buzdítunk, hogy vágj bele:)
Hol helyezkedhetsz el itthon játékfejlesztőként?
Több céget is tudunk ajánlani, ahol pénzért hódolhatsz a szenvedélyednek – mármint úgy, hogy te kapod a pénzt:)
Az egyik ilyen az Excite Hungary, akiknek már a bemutatkozása is izgalmasan kezdődik: „AR/VR technológiával készítünk egyedi applikációkat, jellemzően európai vagy amerikai ügyfeleink számára. Csupa olyan „cutting edge” projekteket valósítunk meg, amit előttünk még senki sem csinált.“ És nem is túloznak: a legutóbbi játékukban 8k 360 fokos videót terveztek, egy speciális megoldással kijátszva a telefonok hardver-korlátait. Hatványozottan igaz rájuk, hogy a játékfejlesztés eszközeivel az üzleti életben is lehet a tudást jól kamatoztatni. Ha olyan munkahelyet keresel, ami tele van kihívással, és ahol minden nap tanulhatsz valami újat, akkor itt a helyed!
Az Otterworks egy független magyar fejlesztő cég, akiknek valóban a játék a fő profiljuk, bár emellett más projektekben is részt vesznek. Specialitásuk a a real-time rendering emellett 3D animációkat is készítenek, sőt, oktatásokat is tartanak. Náluk alap, hogy azzal foglalkozol, amiben a legjobb vagy, így egyrészt sokkal szórakoztatóbb a munka, másrészt biztos, hogy minimális lesz a nemszeretem-feladatok száma. Kihívásokban sem lesz hiány, náluk fókuszban van a csúcstechnológiás megoldások használata – és kifejlesztése.
Ha már a jelentkezés előtt szeretnéd tudni, hogy min fogsz dolgozni, akkor tegyél egy próbát a Primal Game Studio-nál, és vegyél részt a Supernova fejlesztésén. Ha még nem hallottál róla, ez egy magyar fejlesztésű, stratégiai, MOBA (Multiplayer online battle arena, vagyis online többjátékos csatamező) sci-fi játék PC-re. A cég barátságos, jó hangulatú, könnyen megközelíthető munkahely Budapesten, ahol a munka mellett mindig van lehetőség egy kis “játéktesztelésre” is. A Supernova természetesen csak egy a projektjeik közül - a háttérben még folynak más fejlesztések is :)
Hiányoltok valakit a listából?
Írjátok meg nekünk, milyen itthoni játékfejlesztő cégekkel egészítsük ki a cikket!
Hasonló tartalmakért kövesd a Facebook oldalunkat is!