“Úgy érzem, hatásom van a cég jövőre, illetve a nálunk tanulók életére, ezt korábbi munkáim során nem mindig mondhattam el.” - Erdős Szilveszter, Codecool
Szilveszter csaknem 1,5 éve a Codecool csapatát erősíti mentorként, korábbi munkahelyén gyerekek oktatásával foglalkozott. Emiatt is követte más oktató cégek tevékenységét, és amikor munkahelyet szeretett volna váltani, már ismerte a Codecool tevékenységét.
A munkakörben fő feladata, hogy a diákokat a náluk töltött idő alatt hozzásegítse ahhoz, hogy junior fejlesztővé váljanak, azonban ennél sokkal színesebb és szélesebb körű mindaz, amivel foglalkozik. A cégnél self-managing struktúrában működnek, tehát senkinek senki nem mondja meg, hogy mivel töltse ki a munkaidőt. Szilveszter részben a diákok szakmai és lelki problémáival foglalkozik, emellett workshopokat, játékokat facilitál, tananyagot ír, szervezet- és folyamatfejlesztési projekteken dolgozik, új módszertanok bevezetését támogatja. Bár nem a klasszikus fejlesztői pályáról jön, de akár saját vállalkozásában, akár korábbi munkahelyein dolgozott fejlesztési feladatokon is, míg rájött, hogy az informatika és az oktatás egyvelege az ő igazi terepe.
A vállalatra jellemző az igen magas fokú transzparencia, mindenki kimondhatja, amit gondol, ezen kívül az ún. wholeness szemlélet jegyében a munkában is pont úgy tud viselkedni, mint a magánéletben, nem kell bizonyos szerepet “eljátszania”. Be tudja vinni a magánéleti problémáit is, ha épp vannak, és nem kell úgy tennie, mintha minden rendben lenne.
Jelenleg is több szervezetfejlesztési projekten dolgozik, most vezetik be a mastery-based learninget, amihez például Finnországból is kaptak inspirációt, és amelynek lényege, hogy figyelembe veszi az egyéni differenciált tudást, illetve azt támogatja, hogy valaki akkor lépjen tovább, ha az adott témának mestere lesz. Ehhez kapcsolódóan Szilveszter részt vesz a megvalósítás kidolgozásában, egy támogató eszköz bevezetésében és több munkatársával részese a teljes koncepció gyakorlatba való ültetésének. Emellett jelenleg folyamatban van a mentorok bérezési rendszerének átgondolása is. Szintén egy nagyobb projektje a gamification bevezetése, illetve továbbfejlesztése a vállalaton belül. Ennek keretében a diákoknak lehetőségük van, hogy bizonyos elvégzett feladatok után (pl. házi feladat, vagy hiba megtalálása) ún. CodeCoinokat (valódi fém érmék) kapjanak, amiket különböző dolgokra válthatnak be, mint extra tananyag, vagy akár a mentorok megviccelése.
Erdős Szilveszter, CodecoolA cégnél hisznek abban, hogy mindenki változhat, és minden megtanulható, de a mentorok felvételiztetésekor, amelyben Szilveszter is aktívan részt vesz, külön kiemelik a self-managing rendszer hátrányait is.
A Codecoolnál mindenki meg tudja találni a számítását, van, aki teljes időben a diákokkal vagy tananyagfejlesztéssel foglalkozik, van, akinek 2-3 fő feladata van, és van, aki nagyon sok projekten dolgozik egyszerre – mindenkinek az egyéni habitusától függően. A mentorokkal minden héten tartanak egy feedback megbeszélést, ahol a pozitívumok megosztása legalább ugyanolyan fontos (vagy fontosabb), mint a fejlesztendő területek megjelölése.
A munkaidő is teljesen rugalmas, télen és nyáron a tanítási szünet miatt alapból van 4 hét szabadságuk, de ezen kívül is el szoktak menni még 1-2 hétre. Ha valaki beteg, nem kell magát rosszul éreznie, amiért otthon marad, épp ellenkezőleg, ez a természetes.
A még hatékonyabb és magasabb szintű munkavégzés érdekében pedig célul van kitűzve az ún. peer-coaching bevezetése, aminek keretében a mentorok egymást coacholnák.
A Codecool jövője nincs kőbe vésve, az ott dolgozók alakítják azt, így Szilveszter hosszú távon biztosítva látja szakmai és emberi fejlődését. Nagyon jól érzi magát a cégnél, és ezzel szívesen büszkélkedik.
Amennyiben szenior kategóriában Erdős Szilvesztert tartod a legrelevánsabbnak az Év IT Állása címre, szavazz rá itt (határidő 2018. március 30.):
[totalpoll id="2151"]
Oszd meg Te is azokkal, akiknek adsz a véleményére!