Afelől semmi kétség, hogy a digitalizáció már életünk minden területét érinti. Ugyanígy van ez az üzleti világban is, hiszen nehéz, szinte lehetetlen olyan céget vagy szektort említeni, amit még nem hatott át a digitális transzformáció. A Dorsum Zrt. már több mint 20 éve, 1996-tól olyan megoldásokat kezdett biztosítani bankoknak, brókercégeknek és vagyonkezelő társaságoknak, melyek lehetővé teszik számukra, hogy megfeleljenek a folyton növekvő ügyfélelvárásoknak, és a modern kor trendjeinek, segítve ezen szervezetek digitális transzformációját.
A cég szoftvereiről, és a szoftverekhez használt technológiákról Szőcei Olivér marketing managerrel, Boros Gábor és Farkas Márk fejlesztőkkel beszéltünk.
Mivel foglalkozik a Dorsum és milyen megoldásokat szállít az ügyfeleinek?
A Dorsum Zrt. közép-kelet-európai regionális jelenléttel bíró, többszörös díjnyertes informatikai vállalat, Magyarországon piacvezető a tőkepiaci szoftverrendszerek területén. A cég leányvállalatokkal rendelkezik Romániában, valamint Bulgáriában. Magyarországon 250 munkavállaló, míg Romániában és Bulgáriába 25 ember képezi a Dorsum csapatát.
A jövőben a cég céljai között szerepel, hogy szolgáltatásaikat elérhetővé tegyék Nyugat-Európában is, hogy felhívják a pénzintézetek figyelmét az ügyfél-elégedettség, és ügyfélélmény fontosságára a teljes a vásárlói ciklus tekintetében.
Szőcei Olivér: Úgy alakítottuk ki a Dorsum termékpalettáját, hogy az lefedje a vásárlói ciklus minden egyes lépését. Az ügyfélszerzési, azaz akvizíciós lépés automatizálására kifejlesztettünk egy chatbot platformot, amit Botboarding-nak neveztünk el. Ennek a megoldásnak a használatával olyan chatbot folyamatokat alakíthatnak ki maguknak a pénzintézetek, melyekkel minimális emberi beavatkozással szerezhetnek új ügyfeleket. A platform lehetővé teszi, hogy a banki ügyintéző bármikor közbelépjen a chatbot helyett, ha úgy ítéli meg, hogy komoly érdeklődőről van szó, akinél már elkezdődhet a konkrét értékesítés. Ez a termékünk 2017-ben
Best of Show díjat nyert, a világ egyik legrangosabb FinTech konferenciáján a Finovate-en.
A Dorsum egy másik megoldása Olivér elmondása alapján, a Client Acquisition Tool, röviden CAT, ami egy onboarding eszköz. Ez arra használható, hogy ne ódivatú, papír-alapú eszközökkel mutassák meg a tanácsadók az ügyfélnek, hogy miért éri meg egy bizonyos bank által kínált értékpapírokba fektetni pénzüket. A CAT abban segít, hogy interaktívan válaszolják meg az ügyfelek kérdéseit akár két tableten egyszerre.
Az ügyféltalálkozó után minden adat, akár online aláírással, bekerül a Wealth Management Platform-ba, ahol folytatódik az üzlet megkötése és az ügyfelek további kezelése. A vállalatnak ez a legkomplexebb terméke, amely teljes 360 fokos portfolió menedzsmentet kínál a banki tanácsadók részére. A szoftver egy új generációs front-to-mid rendszer, amely lehetővé teszi nagyszámú ügyfél portfolió kezelését, elemzését és nyomon követését, továbbá kiemelkedő felhasználói élménnyel támogatja a tanácsadási folyamatot, ami mind az ügyfél, mind a tanácsadó elégedettségét növeli.
Mindemellett nem hagyhatjuk az ügyfelet magára a szerződéskötés után sem. Fontos, hogy a befektetési világ bonyolultságát közelebb hozzuk a hétköznapi emberhez, a hétköznapi élethez. A digitális ügyfélmegtartás érdekében a Dorsum megoldása egy egyedülálló mobilalkalmazás a My Wealth, amely a mobile-first megközelítéshez kapcsolódik. Az ügyfél ezen mobilalkalmazás segítségével tudja nyomon követni portfoliója alakulását, bárhonnan, bármikor. Lehetősége van a beépített intelligens chatbottal csevegni, instant tanácsot kérni a tanácsadójától, de akár közvetlen kereskedési és új befektetési folyamatokat is indíthat. Megoldásunkat szintén
Best of Show díjat nyert idén februárban a Finovate Europe konferencián, ahol az Easy Invest funkciót mutattuk be.
Forrás: https://mangomattermedia.com/
Miért fontos a digitalizáció a pénzügyi szektorban?
A termékek részletezése után Olivér mesélt egy érdekes történetet arról is, hogy az egyik bank, akivel tárgyaltak, milyen extrém módon régi vágásúak volt.
“2016-ban tárgyaltunk egy privát bankkal, ami a világ egyik legrégebbi ilyen intézménye, hiszen több, mint 300 éve alapították. Természetesen nekik is voltak már meglévő rendszereik és használtak számítógépeket, de rengeteg ügyféladatot még mindig papíralapon kezeltek.
Ők például azért fordultak hozzánk, mert érezték, hogy digitális átalakulással, modern szoftverek segítségével van csak lehetőségük megőrizni piaci szerepüket, miközben nem csak megtartják régi ügyfeleiket, de az újgenerációs ügyféligényeket is ki tudják szolgálni, ami a 21. században elengedhetetlen eleme a sikernek.”
A III. Országos IT Megmérettetésen a Dorsum kategóriája a Frontend fejlesztés (JavaScript és a React programozási nyelveken). Hogyan, és miért alkalmazzák ezeket a technológiákat saját projektjeikben?
Farkas Márk: Számos projektünkön alkalmazzuk ezeket a technológiákat. Jelenleg is egy nemzetközi piacra szánt befektetési terméket készítünk mobil, és web platformra egyaránt. Erre például tökéletesen alkalmas a JavaScript és a React, mert ki tudunk velük alakítani egy közös kódbázist, ami egyszerűbbé teszi a fejlesztést. Ennek segítségével mind a web, mind a mobil alkalmazásban tudjuk ugyanazt a kódot használni. Ez már magában egy akkora előny, hogy akár csak emiatt megérné ezeket technológiákat használni, de nyilván ezen felül a nagy támogatottságuk miatt is választottuk őket.
Márk véleménye szerint a JavaScript és a React használatával nagyon igényes felületeket lehet fejleszteni, ami az elmúlt években elvárásként jelent meg az ügyfelek szemében is.
Boros Gábor: Ezeket a technológiákat alkalmaztuk például a már említett Botboarding felületünkön is, de még jobban kötődik ehhez a témához a Wealth Management Platformunkhoz kapcsolódó kliens-portál, az úgynevezett My Wealth mobil applikáció.
Az applikáció rendelkezik egy webes “lábbal” is, ami egy az egyben React nyelven lett megírva, mobilon pedig a React Native-et használtuk. A közös kódbázis lehetővé teszi, hogy gyorsabban haladjunk a két különböző felület programozásával, míg a React Native előnyei miatt mobilon egyszerre tudunk Android és iOS platformra is fejleszteni.
Az Olivérrel, Gáborral és Márkkal folytatott beszélgetés során kiderült, hogy a pénzügyi szektorban is rengeteg lehetősége van az intézményeknek, hogy javítsák az ügyfélélményt, ami hatással van a cég egészére. Modern programozási nyelvek használatával, mint például a JavaScript, vagy a React és React Native, olyan megoldások programozása vált lehetővé, melyek megfelelő körültekintéssel és tervezéssel teljesen megfelelnek a manapság egyre növekvő hazai, és nemzetközi ügyfélelvárásoknak.