A technológia nem elég üzleti gondolkodás nélkül
A DXC Technology szakértő csapata arra hívta fel a figyelmet, hogy a technológia önmagában mit sem ér - ha nem társul mellé a háttérben megfelelő, tudatos üzleti gondolkodás és stratégia, akkor nem fog előrébb jutni egy cég, pusztán a legújabb technológiák alkalmazásával. Mit is jelent ez pontosan?
„Már itthon is megfigyelhető az a tendencia - még ha meglehetősen lassú ütemben is -, hogy a vállalatok elkezdenek nyitni az olyan korszerű high-tech megoldások iránt, mint például a Business Intelligence vagy a Big Data” – mondja Fekete Anett, a DXC Business Intelligence & Analytics Team Leadje. Ismerik ezeket a technológiákat, tudják használni, tudják, hogy alkalmazásuk miért előnyös számukra üzleti szempontból, hiszen ezekkel könnyedén elő lehet varázsolni az adatból azt az információt, melyet a cégvezetők vagy a döntéshozók felhasználhatnak a cég jövőjét illető kérdések vizsgálatakor. „Viszont csupán a technológia megléte nem elég ahhoz, hogy eddig nem látott területeket fedezzünk fel, vagy problémákat oldjunk meg vele” – mondja Fekete Anett.
„Hiába tudunk terabájtnyi adatot megmozgatni különböző módszerek használatával, ha nincs mögötte olyan üzleti oldal, amelynek igényeit és célzott elvárásait folyamatosan jelzi az IT-nak, illetve nyitott az esetenként messzebb mutató megoldási javaslatokra is” – mondja Fekete Anett. „Hiszen az üzleti megközelítésnek lenne feladata olyan kérdéseket feltenni, melyeket még soha nem kérdezett, vagy nem mert megkérdezni senki sem. Lehet, hogy eddig úgy gondolták az emberek, hogy nincsenek rá eszközök, hogy ez kiderüljön, ezért megvalósíthatatlannak könyvelték el, de a jelenlévő technológia tudatos üzleti stratégiával párosítva új terepre vihet.”
Vágó Zoltán a DXC tanácsadója egy történelmi példával él: „Amikor felfedezték Amerikát, eredetileg Indiába akartak érkezni - ez óriási vállalkozás volt, korábban senki nem vállalkozott ilyesmire. Noha a hajózási technológia már rendelkezésre állt, és megvolt a kiképzett szakembergárdájuk is.” A szakember szerint ugyanezt láthatjuk jelenleg az adatok területén, az üzleti életben. „Olyan esettanulmányokkal és üzleti kérdésekkel kell előjönni, melyekhez már fel lehet használni a meglévő technológiát. Ehhez pedig arra van szükség, hogy az üzleti-, és az IT oldal rendszeresen és egymás nyelvezetére figyelve kommunikáljon egymással.” A DXC-nél erre törekednek, ezt szolgálja agilis munkamódszerük, a csapataik felépítése és gondolkodása. Ez teszi lehetővé, hogy új, eddig ismeretlen területeket fedezzenek fel a cégek saját szektorukban, és olyan tapasztalatokra, vagy piaci előnyre tegyenek szert, amiről mások csak álmodni mernek.