Bár a tengerentúlon az iskolák digitális felszereltsége lényegesen jobb, mint a világ nagyobb részén, egy átfogó amerikai kutatás szerint a diákok 56 százaléka otthon gyakrabban és több technológiai eszközt használ a tanuláshoz, mint az osztályteremben.
A
Project Tomorrow 400 ezer diák bevonásával végzett kutatásából kiderül az is, hogy a könnyen hozzáférhető technológiáknak köszönhetően a többségük már előrébb jár, mint az oktatási rendszer. A gyerekek ugyanis nem várják meg, amíg az iskola kitalálja, hogyan vonja be a digitális eszközöket az oktatásba, hanem kísérleteznek, és így kialakítják a számukra leginkább hatékony módszereket.
Mobilon mindig online vannak
A legtöbbünknek egy komoly teljesítményű számítógép lapul a zsebében, és ezt a kutatásban résztvevő gyerekek is felismerték. Ezt bizonyítja, hogy csaknem negyedük már nem játékszerként, hanem a tanuláshoz nélkülözhetetlen eszközként tekint okostelefonjára. „A diákok által használt mobilok többsége állandó internet kapcsolattal rendelkezik, így a tanulást segítő információkhoz és forrásokhoz bárhol, bármikor hozzáférhetnek” – kommentálja a kutatás eredményeit Kacsó Dániel, az LG Magyarország mobil üzletágának marketingvezetője. „Tanulni ma már nemcsak az iskolában vagy az íróasztal mellett lehet, hanem akár egy kávézóban vagy parkban is, és úgy tűnik, a diákok élnek ezen szabadság adta lehetőségekkel.”
Előrébb járnak, mint az iskola
A Project Tomorrow kutatásában kiemeli, hogy a mobiltelefon óriási lehetőségeket kínál a tanulásban, de talán ennél is izgalmasabb, hogy ezek kiaknázásában a diákok jóval előbbre járnak, mint az iskola. Az amerikai diákok 84 százaléka internetes kutatásra, 59 százalékuk pedig általános információgyűjtésre használja mobilját, hogy jobban boldoguljon az iskolai feladatokkal. A megkérdezettek több mint fele különböző dokumentumokat készít és oszt meg rajta társaival, 47 százalékuk pedig arra használja, hogy e-mailben kérjen segítséget tanárától.
10-ből 4-en mobilon jegyzetelnek
Egy az LG megbízásából nemrég végzett friss felmérés szerint a fiatalok 57 százaléka nagy kijelzős mobilra vágyik, elsősorban azért, mert a kisebb képernyő egész egyszerűen már alkalmatlan arra a rengeteg funkcióra, amire nap mint nap szükségük lenne. Ezek közé tartozik a fent említett netes böngészés és információgyűjtés, de ide sorolhatjuk a jegyzet készítést is, hiszen ahogy a Project Tomorrow kutatásából kiderül, 10-ből 4 diák órai, iskolai jegyzetek írásához is gyakran a mobilját veszi elő.
Nem csak gyerekeknek
Bár a Project Tomorrow kutatása fiatalok körében készült, de mindenkinek inspiráló lehet, aki szeretne új dolgokat tanulni vagy tovább fejleszteni meglévő tudását. Rengeteg online kurzus közül válogathatunk, amelyek nagy részéhez telefonos applikáció is tartozik, így ma már nincs kifogás, tényleg bárhol, bármikor tanulhatunk valamit. Nyelvtanulás terén szinte mindenki hallott már a
Duolingóról, ahogy a
Coursera neve is ismerősen csenghet (de ha mégsem: a világ vezető egyetemeinek több mint 2000 kurzusa közül lehet válogatni és online elvégezni ezeket), de a
Khan Academy is számtalan ismerettel szolgálhat a több mint 3600 angol nyelvű videójának köszönhetően.
Találd meg a számodra megfelelő módszert!
Sokan vannak, akik otthoni környezetben hajlamosan pár óra után felhagyni a tanulással, de nekik sem kell lemondaniuk arról, hogy folyamatosan újabb és újabb dolgokat tanulhassanak meg. Mindössze arról van szó, hogy számukra a klasszikus kurzusok jelenthetnek hatékony segítséget, ahová el kell menni, le kell ülni, és a fizikailag is jelen lévő tanárok és csoporttársak is motiválják őket. Nincs jó, vagy rossz megfejtés ebben a történetben, hiszen ha valaki tanulni, fejlődni szeretne, az mindenképp elismerésre méltó. Arról van csupán szó, hogy ebben is ezer félék vagyunk, és mindenki más módon tud a legkönnyebben haladni. Ha tehát tanulni szeretnénk, akkor az internet és a klasszikus csoportos képzések is rengeteg lehetőséget kínálnak, éljünk hát ezekkel bátran!