IT szolgáltatás menedzser

IT projekt­menedzsment

Az IT szolgáltatás menedzser feladata informatikai rendszerek és szolgáltatások, és ehhez kapcsolódó szervezeti intézkedések, működésbeli folyamatok, szabályozások, eljárások tervezése, bevezetése, menedzselése, irányítása. Az IT szolgáltatás menedzser az üzleti folyamatokat / igényeket kapcsolja össze az IT-val. Az IT szolgáltatás menedzser valamilyen szolgáltatás menedzsment módszertanra építve végzi a feladatát. A legnépszerűbb ezek közül az ITIL (illetve ennek szabványosított változata az ISO 20000). Az IT szolgáltatás menedzser főbb feladatai:

  • IT szolgáltatás stratégia kialakítása, pénzügyi tervezések, IT portfólió menedzsment, igénykezelés, kockázatmenedzsment , üzleti kapcsolatok menedzselése;
  • IT szolgáltatások tervezése: rendelkezésre állás, biztonság, szolgáltatásfolytonosság; szükséges informatikai kapacitások meghatározása;
  • szolgáltatási szintek meghatározása, felügyelete;
  • IT beszállítók kezelése, elvárások meghatározása, IT szolgáltatások bevezetése: kiadáskezelés; konfigurációmenedzsment;
  • változáskezelés;
  • eredményességi kritériumok vizsgálata, monitorozása, IT szolgáltatások üzemeltetése: incidens- és problémakezelés; hozzáférések kezelése; ügyfélszolgálati tevékenységek menedzselése;
  • folyamatos szolgáltatás-fejlesztés: IT szolgáltatások működésének, hatékonyságának mérése, elemzése;
  • IT projektek menedzselésében való részvétel.

Az IT szolgáltatás menedzser munkakörön belül is lehetnek szerepkörök. Lehetnek például olyanok, amiben az IT szolgáltatás menedzser inkább vezetői, irányítói, stratégiai pozíciót tölt be (stratégia alkotás, tervezés, mérés), és lehet olyan, amiben inkább a gyakorlati megvalósítás, bevezetés, fenntartás, fejlesztés a fókusz. Az IT szolgáltatás menedzsernek széles körű technológiai (IT üzemeltetési, fejlesztési területre való rálátással) és módszertani ismeretekkel, projektmenedzsment ismeretekkel és minőségirányítási szemléletmóddal szükséges rendelkeznie.

az ITmap szakmai hitelesítője, hazánk legnagyobb IT képző cége

Így is ismerheted

  • ITSM szakétő
  • ITIL szakértő
  • ISO 20000 szakértő

Angol elnevezések

  • ITSM Professional
  • IT Service Manager
  • ITIL Professional
  • ITIL Managing Professional
  • ITIL Strategic Leader
  • ITIL Expert
  • ITIL Master

Kapcsolódó munkakörök

Kapcsolódó technológiák, eszközök

Megszerezhető minősítések, minősítési utak

  • ITIL4 Managing Professional (Information Technology Infrastructure Library)
  • ITIL4 Strategic Leader (Information Technology Infrastructure Library)
  • ITIL4 Master (Information Technology Infrastructure Library)
  • ITIL Expert (Lifecyle / Capability stream) (Information Technology Infrastructure Library)

Ajánló

Fizetések

Érdekel mennyit keres egy IT szolgáltatás menedzser? Regisztrálj és megtudhatod!

Regisztráció

Ahhoz, hogy hozzászólhass el kell fogadnod az ide kapcsolódó sütik használatát (Disqus). Ezt megteheted az adatvédelem oldalon (ahol további információkat találsz), vagy erre a gombra kattintva.