Az ERP tanácsadó munkakör azokat a vállalatirányítási rendszerek bevezetésével, kialakításával, továbbfejlesztésével foglalkozó szakembereket takarja, akik kifejezetten nem SAP rendszerrel foglalkoznak, illetve elsősorban a kis-és középvállalatokat támogatják. A munkakört az oldalon gyűjtőfogalomként használjuk, de sok esetben az adott vállalatirányítási rendszert megnevezve találkozhatsz a pozícióval.
Számos olyan vállalatirányítási rendszer van, amelyet kifejezetten kis- és középvállalati felhasználásra hoztak létre, a tanácsadónak az adott szoftvert, annak felépítését, működési logikáját ismernie és értenie kell.
Az ERP tanácsadók jellemzően egyszerre több projekten is dolgoznak, így hatékonyan kell tudniuk megosztani figyelmüket, emellett a saját feladatok tervezésében nagyfokú önállósággal kell rendelkezniük.
Tanácsadóként lehet egyéni vállalkozóként is dolgozni, ehhez azonban megfelelő kapcsolati hálóra van szükség, de nagyon gyakran ezek a szakemberek egy üzleti és informatikai tanácsadással foglalkozó vállalat kötelékében végzik feladataikat.
Az ERP tanácsadók hidat képeznek a vállalat, vagy az érintett vállalati terület és a vállalatirányítási rendszer fejlesztését végző csapat között, de arra is lehet példa – főleg kisebb rendszerek esetén -, hogy valaki egyszerre látja el a fejlesztési és a tanácsadói feladatokat.
Milyen fő feladatai vannak egy ERP tanácsadónak?
- Vállalatirányítási rendszerek bevezetésének teljes körű támogatása: igények felmérése, megfogalmazása, az adott vállalatirányítási rendszer testreszabása az igényeknek, elvárásoknak megfelelően
- Részvétel az üzleti folyamatok újragondolásában
- Konzultáció útján az ügyfél igényeinek dokumentálása, specifikálása, és azok továbbítása a fejlesztők fele
- Követelményspecifikációk elkészítésének támogatása
- Fejlesztők részére funkcionális specifikációk készítése
- A folyamatokban résztvevők (fejlesztők, üzleti oldal munkatársai) munkájának összefogása, irányítása, részükre szakmai iránymutatás megfogalmazása
- Az elkészült fejlesztések tesztelésének támogatása, végzése
- A rendszer bevezetését követő időszak kiemelt támogatása
- Kapcsolattartás és egyeztetés a rendszert használó üzleti területekkel
- A rendszer bevezetését követően a későbbiekben felmerült igények, továbbfejlesztések koordinálása