A listán első helyezett Apple a maga 218 milliárd dolláros bevételével 79 milliárddal előzi a második helyezett Samsungot (139 milliárd dollár). A két vezető gyártó mellett a Google került még a 100-as lista dobogójára, 90 milliárd dollárral. A három éllovas után a Microsoft és az IBM áll, így a top5-ös listában csupa jól ismert névvel találkozhatunk.
Digitális óriások a mindennapokban
A Gartner alelnöke és elemzője, John-David Lovelock szerint érdekes lesz megfigyelni az úgynevezett digitális óriások (Google, Apple, Facebook, Amazon, Alibaba, Baidu és Tencent) további térhódítását az elkövetkezendő időszakban. A legtöbb vállalkozás digitalizálja a termékeit és a szolgáltatásait, ez pedig a gyakorlatban azzal jár, hogy az előbb említett nagyvállalatok az ilyen típusú élmények átéléséhez szükséges termékeiken keresztül mindenképpen részesévé válnak ennek a folyamatnak. A Gartner jóslata szerint 2021-re minden egyéni aktivitásból 20%-ban lesz valamilyen szerepe a digitális óriásoknak. Ezáltal ezek a vállalatok lesznek a kapuőrök minden olyan cég előtt, amely bármilyen digitális élményt, vagy szolgáltatást szeretne nyújtani a célcsoportjának. „Ha bármilyen módon szeretnék bevonni a felhasználóikat digitális élményeken, vagy szolgáltatásokon keresztül, akkor mindenképpen szükségük lesz az előbb említett óriáscégek közül legalább egy, de az is lehet, hogy több bevonására.” Mondta el Lovelock.
Lovelock szerint azonban ezek a cégek eddig – néhány kivételtől eltekintve – sokkal inkább koncentráltak a B2C vonalra, és meglehetősen hanyagolták a B2B-t, ami lehetőséget biztosít most még csak feltörekvő szereplőknek arra, hogy ezen a területen megszerezzék a vezető pozíciókat.
Ha szeretnél hasonló tartalmakat olvasni, kövesd a Facebook oldalunkat, és látogass el hozzánk minél gyakrabban!