Hallottatok már a Clutch.co-ról? Ha nem, akkor röviden bemutatnánk, ugyanis az ő listájuk alapján mutatjuk be a legjobb 10 magyar webfejlesztő céget! Ez a weboldal egy olyan független platform, amely objektív visszajelzéseket gyűjt be az ügyfelektől az összes, az oldalon már regisztrált cégről. Ezeket mélyinterjúkon keresztül teszik meg, amelyeket telefonon vagy online bonyolítanak le.
A weboldal különböző kategóriákba sorolja a cégeket a földrajzi elhelyezkedés, a szakterület, illetve a szakismeret alapján. A találatokat természetesen tovább tudjuk szűrni, például az átlagos óradíj alapján vagy az alkalmazottak száma szerint.
A honlapon a cégek által elkészített profilok, valamint az összes elfogulatlan vélemény is megtekinthető, ezek adják a látogatók számára a teljes képet.
Milyen metodológiát használ a Clutch?
Az
“Ability to Deliver” azaz a teljesítésre vonatkozó pontszámokat befolyásolják:
- a felhasználói értékelések - nem mindegy, hogy hány darab értékelés van, de az is számít, hogy ezek mennyire újak vagy régiek
- a munkatapasztalat
- a piaci jelenlét és megszerzett díjak.
Ahhoz, hogy meghatározzák a
“Company’s Marketing Presence”-t, vagyis a vállalat marketing-jelenlétének értékét, hat fő kritériumot vizsgálnak meg. Ezek sorjában: a cég marketing erőfeszítései, hírneve, a földrajzi elhelyezkedés, a megszerzett díjak, jelenlét a közösségi médiában, vagy az átgondolt vezetés (thought leadership).
A
“Company’s Clients and Experience” (a cég ügyfelei és tapasztalata) esetében figyelembe veszik az ügyfelek típusát és minőségét, akikkel a cég már együtt dolgozott. Fontosak a különböző esettanulmányok is, amelyek bemutatják a vállalat tapasztalatait a különböző területeken: ezek lehetnek projektek, szolgáltatások, iparágak.
A Clutch egy
vezetői mátrixot is készít, amelyen belül a cégek négy részen helyezkedhetnek el:
- piacvezetők
- bizonyított vezetők
- niche vezetők
- feltörekvő vezetők
A kategóriák az alábbiak szerint válnak szét:
Piacvezetők: A legerősebb képesség a szolgáltatás elvégzésére, magas fókusz a kívánt szolgáltatáson, jó visszajelzések az ügyfelektől
Bizonyított vezetők: Erős képesség a szolgáltatás elvégzésére, alacsony fókusz a kívánt szolgáltatáson, jó visszajelzések az ügyfelektől
Niche vezetők: Mérsékelt képesség a szolgáltatás elvégzésére, magas fókusz a kívánt szolgáltatáson, jó visszajelzések az ügyfelektől
Feltörekvő vezetők: Mérsékelt képesség a szolgáltatás elvégzésére, alacsony fókusz a kívánt szolgáltatáson, jó visszajelzések az ügyfelektől
Az értékelésnél ezeken kívül még számos szempontot figyelembe vesznek, a metodológiákról bővebben
itt lehet olvasni.
Nézzük meg, hogy szerintük melyik a 10 legjobb webfejlesztő magyar cég!
- Integral Vision
- Mxicoders®
- Apriorit
- Giraffe Software
- Stylers Group
- Coding Sans
- Pulilab
- Webtown
- Web Peppers
- Supercharge
Mi derül ki az első helyezettről?
“We build trust.” azaz “Bizalmat építünk.” - olvashatjuk a szlogent.
A 2009-ben alapított Integral Vision 4,9/5 csillagot gyűjtött össze az eddigi 22 értékelésből, az általuk nyújtott szolgáltatás pedig 70%-ban fókuszál a webfejlesztésre (emellett 20% egyedi szoftverfejlesztés és 10% UX/UI design).
A minimális projektméret, amivel foglalkoznak, 10 000 $+, az átlagos órabér pedig 25 és 49 $ között alakul.
A Drupal mellett jelentős tapasztalattal rendelkeznek a Vue.js, a Node.js, az iOS és a Solr technológiák terén.
Kiemelt partnereik: Speakerhub.com, Eutraining.eu, Ludwig Múzeum, Magyar Nemzeti Múzeum
Te egyetértesz, hogy ők a hazai top 10 webfejlesztő cég?