A vállalat eddig is nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy bevonzza, megtartsa, előléptesse és támogassa a női munkavállalókat. Ennek érdekében vállalta, hogy az átláthatóság jegyében számos országban közzéteszi a munkaerő demográfiai adatait, de csatlakozott többek között a Fehér Ház által kezdeményezett „Equal Pay Pledge”-hez (egyenlő bérezés nyilatkozat) is. Mindezek mellett immár hat éve biztosít globális vezetőképző programot a rangidős női munkatársak számára.
Képzésekkel a siker felé
A „Nők a technológiában” programot szintén ennek a mentalitásnak a jegyében indították: a kezdeményezés célja, hogy a jó teljesítményt nyújtó kollégák gyorsított eljárásban szerezhessék meg a műszaki tervezői pozícióhoz szükséges kompetenciát. Így egy nagyon fontos, ám szakemberhiánnyal küzdő terület számára biztosítják az utánpótlást azzal párhuzamosan, hogy lehetőséget adnak a gyors karrierváltásra a lehetőségre nyitott hölgyeknek.
Egyre többen tűzik zászlajukra a témát
Nem az Accenture az egyetlen cég, amelyik fontosnak tartja a nemek közötti egyenlőség megvalósítását a munkahelyeken is. Korábban mi is beszámoltunk róla, hogy a jól ismert Ericsson is hasonló vállalást tett: ők 2020-ig szeretnék elérni azt, hogy a munkatársak egyharmada a nők közül kerüljön ki, ráadásul úgy, hogy ez az arány a vezetői szinteken is megvalósuljon.
Az indoklás mindenhol nagyon hasonló: a legtöbb olyan cég, amelyik stratégiai célként kezeli a női munkavállalók megfelelő arányának elérését, mind ugyanazokat az okokat jelöli meg. A sokszínűség erősebbé, innovatívabbá teszi a vállalatokat, ami nem csak az irodai légkört javítja, hanem a termelékenységet is. Így egyszerre érvényesülhet a munkavállalók és a vállatok érdeke, hiszen a kellemes, otthonosabb munkakörnyezet által jelentősen javul a közös teljesítmény is.