Einstein megmondta. De mire használható ma?

Események Olvasási idő:2 perc

Megjelentek és egyre inkább terjednek a játékelemeket használó digitális kommunikációs platformok az üzleti világban, így a HR területén is. A játékelemek használata mellett előtérbe kerültek a real-time visszajelzésekre és teljesítményértékelésre alkalmas módszerek és eszközök is, melyek BI rendszerekkel a háttérben működnek együtt igazán hatékonyan. Az izgalmas részleteket egy áprilisi budapesti konferencián mutatják be az érdeklődőknek.

Az egyik fővárosi, a másik vidéki, a harmadik külföldi. Az egyik az X, a másik az Y, a harmadik a Z generáció tagja. Az egyik kétdiplomás, a másik félbehagyta az egyetemet, a harmadik érettségivel jött. Az egyik topmenedzser, a másik team leader, a harmadik fejlesztő. Az egyik csúcsfizetést visz haza, a másik kiemelkedően keres, a harmadik jó bért kap.

Mi bennük mégis a közös – már azon túl, hogy valamennyien egy érdeklődési körűek és egy budapesti székhelyű cégnél dolgoznak? Az, hogy mindhárman homo ludensek: játszó emberek. Keresik a kihívásokat, a munkában és azon túl is. De nem szerencsejátékosok, ám szívesen játszanak és nyernek, játszanak és veszítenek –  mert a játszás maga jó.

Platóntól a gamification-ig

„Többet megtudhatsz másokról egy óra játék alatt, mint egy év beszélgetés alatt.” Ha kicsit túlzott is Platón, az emberiség legnagyobb ókori filozófusa, bölcsességét megszívlelendőnek tartotta és így írta át az emberiség legnagyobb modern kori fizikusa, Einstein: „a játék a kutatás legjobb módja.”

Platóntól Einsteinig két és fél évezred telt el, de Einsteintől alig egy fél évszázad kellett ahhoz, hogy felépüljön a világot behálózó globális hálózat, az internet kora, innen pedig egy lépés, mindössze két évtized volt az, hogy a két világnagyság bölcsességei az informatika révén a gyakorlatban hasznosuljanak.

Gamification – ez lett annak a digitális irányzatnak a neve, amely az élet játékon kívüli területein játékelemek bevetésével ösztönöz arra, hogy érdekesek, lebilincselők, sokak számára vonzók legyenek a (munka)folyamatok. Lehet ez akár egy kiemelkedő egyéni, vagy csoportos teljesítményért járó pont, jelvény, egy versenyért elnyert tárgyi jutalom, vagy éppen egy érdekes játékos vizuális megoldás, mely élvezetesebbé teszi az amúgy kevésbé kedvelt feladatokat.

A gamification technikáit ma már az élenjáró cégek menedzsmentje is alkalmazza, mert van üzleti haszna. Segítségükkel növelhető a munkatársak elköteleződése, átláthatóbbá válik a teljesítményértékelés, és következetesebbé a jutalmazás, valamint az interaktivitás révén folyamatos visszajelzések adhatók és kaphatók. Mindez pedig játékos formában.

Gamification

Márkaépítés és toborzás

Az informatikai iparágban evidens, hogy az jut versenyelőnyhöz, aki felismeri az adatokban rejlő lehetőségeket, azokat megfelelő technológiával feldolgozza és beépíti üzleti-működési folyamataiba vagy áruvá, szolgáltatássá konvertálja. Így jöttek és jönnek folyamatosan létre egyebek között az okos dolgok, az IoT-k: az okos fogyasztásmérő óráktól az okos telefonokon át az okos településekig.

A HR-szakmába is egyre inkább betör a smart gondolkodásmód, hiszen a legtöbb cég folyamatosan keresi azokat az új és innovatív megoldásokat, amelyekkel egyrészt a tehetségeket magához vonzhatja, másrészt meglévő munkatársait még jobban magához kötheti és motiválhatja. „A digitális transzformáció megerősödésével, az adatokat gyűjtő, értékeléseket kérő és adó üzletpolitika nem pusztán meghódítja a HR területét, hanem elengedhetetlenné válik a fejlődéshez” – mondja a SelfDrvn Enterprise alapító-vezérigazgatója, Mun Choong Lam.

Az ázsiai székhelyű cégnél egy olyan komplex digitális kommunikációs platformot fejlesztettek ki, amely – az informatikai ágazatban és más iparágakban is – egyszerre erősíti a munkáltatói márkát és a munkavállalói elköteleződést. Mindezt teszi a gamification ideológiáját alkalmazva és úgy, hogy előtérbe kerüljön a munkatársak elismerése az üzleti sikerek elérése érdekében.

Motivációval a kreativitásért

Mun Choong Lam-mal együtt több mint húsz szakember, egyebek között HR-vezető, szervezetfejlesztő, elemző, PR-szakember, és pszichológus szólal meg a témában azon a konferencián, amelyet HR Digital Connect címmel rendeznek meg Budapesten, április 4-én. Mások mellett olyan vezető világcégek munkatársai osztják meg ismereteiket és tapasztalataikat, mint a Ford és a Shell.

A rendezvény fókuszában a kimagasló teljesítményre sarkalló motivációs módszerek állnak. Az egynapos programban tehát olyan technikák alkalmazása kap hangsúlyt, amelyekkel egyszerre érezheti bármely cég fővárosi, vidéki és külföldi, X, Y és Z generációs, diplomás és diploma nélküli munkatársa, hogy kreativitására számítanak, véleménye fontos, visszajelzése hasznosul, és részese lesz vállalata üzleti sikerének.  

További részletek és jegyvásárlás a HR Digital Connect hivatalos oldalán és Eventbrite-on!