A jelen adatkezelési tájékoztató (a továbbiakban: „Tájékoztató”) célja, hogy az Adatkezelő jogszabályi kötelezettségének eleget téve jelen Tájékoztató keretében tömör, átlátható és közérthető formában tájékoztassa Önt, és a weboldal látogatóit (a továbbiakban: „Felhasználó”) az Adatkezelő által üzemeltetett itmap.hu weboldallal (a továbbiakban: „Weboldal”) összefüggésben
kezelt személyes adatokról;
a tervezet adatkezelés céljáról és jogalapjáról;
a személyes adatok forrásáról és címzettjeiről;
az adatok esetleges továbbításáról;
az adatkezelés időtartamáról; valamint
az érintetteket (Felhasználókat) megillető információs önrendelkezési jogok gyakorlásának módjáról és lehetőségeiről. (jelen Tájékoztató X. és XI. fejezete)
A Weboldal megtekintése személyes adatok megadása nélkül is lehetséges bárki számára.
A lekérési szám csökkentésére használjuk. Ha a Google Analytics Google Tag Manageren keresztül kerül beállításra, akkor a neve: _dc_gtm_.
AMP_TOKEN
Kliens azonosító az AMP Client ID szolgáltatásból.
_gac_
Kampány specifikus információt tartalmaz a felhasználóról. Ha a Google Analytics és a Google Ads fiók össze van kötve, akkor a weboldal olvassa ezt a sütit.
Hotjar süti megnevezése
Funkció
_hjid
Akkor használjuk, amikor az adott felhasználó először látogatja meg az oldalt. Létrehoz egy egyedi azonosítót az adott felhasználóhoz és böngészőhöz.
_hjRecordingLastActivity
A felhasználó olyan tervékenységet folytat az oldalon, amelyet a Hotjar tárol.
_hjUserAttributesHash
A felhasználók viselkedésének követésére használjuk.
_hjAbsoluteSessionInProgress
A felhasználók viselkedésének követésére használjuk.
_hjFirstSeen
Igen/nem adatokat tárol azzal kapcsolatosan, hogy az adott felhasználó először látogatja-e meg az oldalt.
_hjViewportId
A felhasználó által használt nézetről tárol adatokat.
_hjRecordingEnabled
A felhasználók viselkedésének követésére használjuk.
2017 első hónapjai alapján az idei év végére is közelében leszünk a billiónyi, appokkal eltöltött órának. A számok alapján abból a szempontból is érdemes megvizsgálni a helyzetet, hogy mit jelent ez azoknak, akik mobil fejlesztőként dolgoznak, vagy erre készülnek a jövőben.
A felmérés– amely gyakorlatilag egy átlagos okostelefon felhasználó portréja az alkalmazások használatának szempontjából – egyértelmű képet mutat: a különböző alkalmazások lényegében a napi életünk elengedhetetlen részévé váltak. A számok nyelvén született riportból, amelyben 10 ország (India, Brazília, Kína, Dél-Korea, Németország, Egyesült Államok, Franciaország, Egyesült Királyság, Japán és Mexico) adatait összesítették az alábbi információk derülnek ki:
Havonta átlagosan 30 alkalmazást használunk, gyakorlatilag ezeken keresztül menedzseljük az életünket
Napi szintre bontva ez 9 alkalmazás
A telefonokra telepített alkalmazások harmadát-felét használjuk rendszeresen
Az iPhone tulajdonosok hajszálnyival ugyan, de több alkalmazást használnak naponta, mint az Androidos telefonnal rendelkező társaik.
Nem meglepő módon az előre telepített alkalmazások mellett a legtöbbet használt, a tulajdonos által telepített alkalmazások a közösségi és a kommunikációs kategóriából kerülnek ki – Facebook és Whatsapp, vagy Viber nélkül szinte nincs telefon itthon sem. Érdekesség, hogy az Androidosok 30%-kal több játékot használnak, miközben összességében ők azok, akik kevesebb alkalmazással élnek együtt – ennek ellenére az iOS bőven vezet a játékokból származó bevételek terén, köszönhetően annak, hogy az egy főre eső átlagos bevétel ott még mindig sokkal magasabb.
A felmérésből még rengeteg érdekes és néha ijesztőnek tűnő adat derül ki (például, hogy az Egyesült Államokban élő okostelefon tulajdonosok az évből több mint egy hónapot töltenek a különböző alkalmazásokkal), ami jó motiváció lehet arra, hogy ilyen irányban kezdjünk el gondolkodni a jövőn – ezúttal azonban nem mint felhasználók, hanem mint a fejlesztők.
Ez az igen gyorsan táguló piac egyre több féle karrierlehetőséget tartogat, főleg akkor, ha valaki igazán eltökélt, és olyan ötlettel tud előállni, amire lecsapnak a felhasználók – gondoljunk csak a tavaly zombiként közlekedő Pokemon-vadászokra. Nem kell azonban világmegváltó tervvel előállni, egy korábbi, itthoni felmérés alapján – amiről mi is beszámoltunk – az átlagos az egyébként is jelentős fejlesztőmérnökön belül a mobilfejlesztő a legkeresettebb, ami a bérekben is megmutatkozik, így alkalmazottként sem jár rosszul az, aki erre a pályára lép a megfelelő tudással felvértezve. A mobilfejlesztés jövőjéről pedig ittés itt két-két meghatározó szereplője mesélt a piac várható alakulásáról.
Előszűrtük neked, kik foglalkoznak ezzel többek között idehaza.