A Tata Consultancy Services hazai csapata több on-premise applikációból egy egységes, mindig elérhető cloud platformot hozott létre - mindezt a hasonló fejlesztéseknél szokásos két-három év helyett egy éven belül.
A koronavírus világszerte korábban soha nem látott kihívások elé állította az egészségügyet, amelyre a szektorban még mindig elterjedt legacy rendszerek egyértelműen nem voltak felkészülve. Az alkalmazások elérésével, rugalmasságával kapcsolatos követelmények hirtelen teljesen megváltoztak, amelyekre minden eddiginél gyorsabb és hatékonyabb válaszokat kellett adni.
A Tata Consultancy Services hazai üzletága mára több száz IT szakembert
foglalkoztató szélesspektrumú digitális központtá alakult, ahol a kollégák globális ügyfeleiket támogatják a legújabb technológiák alkalmazásával – sokszor úttörő megoldások bevetésével. A negyedik ipari forradalom vívmányai közül portfóliójukban kiemelkednek a felhő alapú és mesterséges intelligencia alkalmazások, a robotizáció, illetve az ezek alapjául szolgáló Big Data megközelítések.
A tavalyi évben csapatuk egy különböző
orvosi eszközökhöz, orvosi / diagnosztikai műszerekhez való hozzáférést lehetővé tévő, illetve az általuk
generált adatok megosztását és feldolgozhatóságát kezelő applikáció fejlesztésén dolgozott, amely remek példája a vállalatnál folyó magas szintű, minőségi munkának. A kihívást fokozta, hogy ez alkalommal egy általuk még nem ismert iparágban kellett helytállniuk.
„Egy új domain-ben kezdtünk el dolgozni, ahol a banki vagy pénzügyi területeken szerzett tapasztalataink nem feltétlenül jelentettek előnyt, lévén, hogy teljesen más ipari sztenderdeknek kellett megfelelni. A “pusztán” a materiális világ tranzakcióinak kezelése helyett emberi élettel, vagy annak minőségével összefüggő alkalmazáson dolgoztunk, amelynek felelősségét mindannyian éreztük” – világított rá a projekt legnagyobb kihívására Bodnár Péter, a vállalat Site & Delivery managere.
Életeket menthet az Angular alapú, cutting-edge alkalmazás
A komplex agilis fejlesztésen, melynek középpontjában az identity és access management (azonosításkezelés és hozzáférés-menedzsment) állt, az aktuális feladatokat figyelembe véve 6-10 szakemberrel dolgoztak frontend, API-s backend, architektúra konzultáció és automatizálás területén elosztva. Az alkalmazott technológiák tekintetében
Java Spring boot mikroszervizeket, Angular 12-s frontendet, Cypress automatizált teszteket és AWS környezetben elérhető szolgáltatásokat használtak speciális, piacvezető API-k sokaságával kiegészítve.
Mindezek eredményeképp a korábban használt, több applikációt magában foglaló rendszerből egy egységes,
cloud-ban és on-premise is elérhető, az iparági szabályozásnak maximálisan megfelelő, cutting-edge egészségügyi alkalmazás született, amely 99,9%-os megbízhatósági rátájával is meggyőzte a felhasználókat. Támogatja többek között az OAuth2.0-t, az OIDC-t, a Basic Auth-ot, az API Key-t és a Mutual TLS-t.
„Valódi hozzáadott értéket jelent konzulenseink szaktudása, így kevesebb, illetve rövidebb a szoftver “érettségének” kialakulási fázisa, kisebb hibákkal találkoznak egy-egy integrációs lépésben, ez pedig határozottan gyorsít az új verziók kiadásában” – magyarázta Bodnár Péter a gyakorlatot, mely lehetővé tette a fejlesztési idő piaci átlag felére - harmadára csökkentését.
A könnyen kezelhető felhasználói felületnek köszönhetően az egészségügyi szakemberek nagyon gyorsan el tudják sajátítani a platform használatát, emellett az egységesített szoftver hatalmas előnye, hogy ha egy másik intézménybe kerülnek, nem kell megtanulniuk egy új rendszer működését – az így felszabaduló időt még több páciens ellátására tudják fordítani. A hatékonyságot tovább fokozza, hogy a legújabb technológiáknak köszönhetően lényegében
nem értelmezhető a kiesési idő az alkalmazás tekintetében, ami évről évre 15-20%-kal több beteg kezelését teszi lehetővé.
A TCS hazai kollégáinak széles körű és mély Angular, agilis fejlesztési és integrációs tesztelési tapasztalata egyaránt hozzájárult ahhoz, hogy a számukra új domain-ben megvalósuló fejlesztés ne csak a vállalat, de az elmúlt évben végletekig terhelt egészségügyi szakma számára is sikertörténet legyen.
Ha Te is szívesen dolgoznál hasonlóan izgalmas és előremutató projekteken, a TCS csapata
Téged is vár!