Így cserkésznek be téged a munkáltatók a közösségi médiában

Egyéb Olvasási idő: 2 perc

Azok a marketing-kommunikációs fogások, amelyekkel termékeket vagy szolgáltatásokat igyekeznek nekünk eladni, kis változtatásokkal kiválóan működnek az employer branding területén is.  A harc a jó szakemberekért egyre fokozódik, nem csoda hát, ha a közösségi média is az employer branding fegyvertárának része lett. Ha ezekkel a jelenségekkel találkozol a Facebook faladon, tudd, hogy rád vadásznak!

Videók

A közösségi média felületek folyamatosan változó algoritmusai egyre inkább előnyben részesítik a videós tartalmakat, így ezekkel arányaiban lényegesen több megjelenést, visszajelzést és magasabb elköteleződést lehet elérni – különösen a Facebookon. Ez a trend idén csak tovább erősödik. Nem csak termékeket, hanem szabad pozíciókat is „el lehet adni” a segítségével: ha mosolygós HR-est látsz a vállalati lehetőségekről beszélni, az ezért van. A videók nem csak kiváló megtekintési arányt hoznak, de személyességet, lazaságot is sugároznak a munkakeresők felé.

Lelkes munkatársak személyes posztjai

Nem újdonság, hogy a korábbi vásárlók értékeléseinek megjelenítése sokat dob az értékesítésen: a Nielsen felmérése szerint az emberek 83%-a ad a barátai, családtagjai véleményére vásárláskor, és 66%-uk hisz az online vásárlói véleményeknek. Ahogy a vásárlókat meg lehet győzni vásárlói véleményekkel, úgy a munkakeresőket is, ha elégedett alkalmazottak lelkes munkahelyi posztjait látják. Tipikus trükk, hogy a munkáltató egy hashtag használatára kéri a dolgozóit, ha a munkahelyi élményekről posztolnak.

Influencerek

Az employer brandingben persze nem egy Insta-celeb vagy menő Youtube-vlogger lesz a megfelelő influencer, sokkal inkább egy lelkes és közlékeny alkalmazott. Egyre gyakoribb, hogy a vállalatok egy-egy lelkes közösségi média használó munkatársukra irányítják a reflektorfényt. Ha érdeklődsz az adott vállalat iránt, egy ilyen személyes platformról sokat megtudhatsz a vállalati kultúráról és a lehetőségekről.

Snapchat, élő videók

Tipikusan a milleniálok és a Z generáció tagjainak becserkészésére használják okosan a munkáltatók ezeket a rövid életű tartalmakat: a hatás abban rejlik, hogy a lemaradástól való félelmünkben (fear of missing out) sokkal lelkesebben összpontosítunk ezekre az exkluzív tartalmakra. Élő közvetítés egy állásbörzéről? Dolgozók egy napjának követése a Snapchaten? Ha ilyet látsz, tudd, hogy a vállalat nyitott a lelkes pályakezdőkre!

A robot válaszol

Már most legalább 100 000 aktív chatbot működik a Facebook Messengeren, melyek több mint kétmilliárd üzenetváltást bonyolítanak minden hónapban. A jövőben várhatóan egyre gyakrabban beszélgethetsz egy chatbottal, ha meg szeretnéd tudni, milyen nyitott pozíciók vannak épp egy cégnél, vagy hol tart épp a jelentkezésed.

Érdemes tehát nem csak az állásportálokat és a vállalati weboldalak karrier aloldalát böngészned, ha munkát keresel. A kiszemelt munkáltató közösségi média felületei is tartogatnak érdekességeket nem csak a vásárlók és ügyfelek, de a munkakeresők részére is. Nem utolsó sorban így többet megtudhatsz a vállalati kultúráról, lehetőségekről is.

Amennyiben szeretnél hasonló tartalmakat olvasni, kövess minket a Facebook oldalunkon is!

Nyitókép: pexels.com